Wednesday 11 June 2014

Kenapa Dark Chocolate baik untuk kesihatan?

Kenapa Dark Chocolate baik untuk kesihatan?

https://www.facebook.com/2bGeniusMaths


Dark chocolate dibuat daripada tumbuh-tumbuhan di mana ia mengandungi khasiat daripada sayur-sayuran. Khasiat ini adalah dari flavonoid yang bertindak sebagai antioksidan.
Antioksidan melindungi badan daripada proses penuaan yang disebabkan oleh radikal bebas, yang boleh menyebabkan kerosakan yang membawa kepada penyakit jantung.
Dark chocolate mengandungi banyak antioksidan (hampir 8 kali bilangan dalam strawberi). Flavonoid juga membantu meredakan tekanan darah melalui pengeluaran nitrik oksida, dan mengimbangkan hormon-hormon dalam badan.
Kebaikan dark chocolate untuk jantung
Dark chocolate memang baik untuk jantung kita.Dengan makan 1 bar kecil dark chocolate sehari dapat membantu menjaga jantung dan sistem kardiovaskular untuk berfungsi dengan baik.Ia juga dapat memberi kebaikan kepada jantung dengan menstabilkan tekanan darah dan mengurangkan kolestrol.
Kebaikan lain dark chocolate
Dark chocolate juga ada kebaikan lain selain memberi kebaikan kepada jantung kita:
-rasanya sedap
-ia merangsang pengeluaran endorphin yang memberi rasa keseronokan
-ia mengandungi serotonin yang bertindak sebagai penghilang stress
-ia mengandungi teobromina,kafein, dan bahan2 perangsang lain.
Kesimpulannya,dark chocolate memang baik untuk kesihatan kita berbanding coklat biasa.Jadi anda patut memilih dark chocolate berbanding coklat susu biasa.Walaupun rasa dark chocolate agak pahit sikit,ia sangat berbaloi dengan kebaikan2 yang ada padanya.
Jom makan dark chocolate !!!
Anda boleh dapatkan info RAHSIA MINDA GENIUS di sini!!!

No comments:

Post a Comment